Una scelta in Comune

Locandina con logo

Una scelta in Comune

10 ottobre 2016

Dal 2 novembre 2016 diventerà operativo anche a Guspini il progetto “Una scelta in comune”

I cittadini di Guspini potranno dichiarare la propria volontà di donare gli organi sulla carta d’identità; l’informazione viene trasmessa direttamente per via telematica al Sistema Informativo Trapianti grazie al collegamento diretto che sarà attivo a partire dal 2 Novembre.

Ogni cittadino maggiorenne può esprimere il consenso, oppure il diniego, alla donazione di organi e tessuti dopo la morte a scopo di trapianto nel momento del rilascio della Carta di identità. La manifestazione del consenso o diniego costituisce una facoltà e non un obbligo per il cittadino, che potrà comunque, in qualsiasi momento, cambiare idea sulla scelta fatta; sarà ritenuta valida, sempre, l'ultima dichiarazione resa in ordine di tempo, secondo le modalità previste.

La modalità è semplicissima: è sufficiente rinnovare il documento in concomitanza con la sua scadenza e, contemporaneamente, può avvenire l'invio telematico della volontà di ogni cittadino al Cnt (Centro Nazionale Trapianti).

In questo modo viene aggiornato in tempo reale la banca dati del Ministero della salute; al cittadino viene rilasciata una copia della dichiarazione e sul documento di identità (se richiesto dal cittadino) è riportata la volontà espressa.

Per ulteriori informazioni sulla tematica della donazione di organi, è possibile consultare il sito del Ministero della Salute e del Centro Nazionale Trapianti www.sonoundonatore.it

Ulteriori modalità per esprimere la propria volontà sulla donazione:

COME E DOVE
1) Richiedi il modulo alla tua ASL di appartenenza (se disponibile);
2) Firma l'atto olografo dell'AIDO (Associazione Italiana Donatori di Organi, Tessuti e Cellule);
3) Compila e firma il Tesserino Blu consegnato dal Ministero della Salute nel 2000 oppure le tessere distribuite dalle Associazioni di settore. In questo caso portale sempre con te;
4) Scrivi su un foglio libero la tua volontà, ricordandoti di inserire i dati anagrafici, la data e la tua firma. Custodisci questo foglio tra i tuoi documenti personali

La dichiarazione depositata presso i comuni, le asl e l'aido è registrata e consultabile attraverso il Sistema Informativo Trapianti. Non esistono limiti di eta' per esprimere la propria volonta'.

Donare gli organi e i tessuti è un atto di grande civiltà che può consentire di salvare vite umane.
PER SALVARE UNA VITA NON SERVONO SUPER POTERI. BASTA UNA FIRMA.

www.sonoundonatore.it
www.trapianti.salute.gov.it

De su 2 de Donniasantu 2016 bessit operativu puru in Gùspini su progetu "Una scelta in Comune".
Is citadinus de Gùspini podint decrarai in sa carta de identidadi sa voluntadi insoru de donai is organus; s'isceda dda trasmitint deretu po bia telemàtica a su Sistema Informativu Trapiantus po médiu de su collegamentu deretu chi at a essi ativu a partiri de su 2 de Donniasantu.
Dónnia citadinu magiorenni podit espressai s'acunsentimentu opuru su denegu a sa donatzioni de organus e tessutus apusti de sa morti a scopu de trapiantu in su momentu de s'intregadura de sa Carta de Identidadi. Sa manifestatzioni de s'acunsentimentu o de su denegu est una facultadi e no un óbrigu po su citadinu, chi cumentisisiat podit in calisisiat momentu, cambiai idea apitzus de su scioberu fatu; si cunsidera bàlida s'ùrtima decraratzioni fata in órdini de tempus segundu is maneras prevídias.
Sa manera est diaderus simpli: bastat rennovai su documentu candu est in scadéntzia e, in su matessi momentu, podit acontessi s'imbiu telemàticu de sa voluntadi de dónnia citadinu a su Cnt (Centru Natzionali Trapiantus).
In custa manera benit agiornada in tempus reali sa banca datus de su Ministeru de sa Saludi; a su citadinu benit intregada una cópia de sa decraratzioni e in su documentu de identidadi (si su citadinu ddu domandat) est torrada a portai sa voluntadi espressada.
Po àteras iscedas apitzus de s'argumentu de sa donatzioni de órganus, si podit castiai su giassu de su Ministeru de sa Saludi e de su Centru Natzionali Trapiantus www.sonoundonatore.it
Àteras maneras po espressai sa voluntadi apitzus de sa donatzioni:
Cumenti e Innui
1. Domanda su mollu a sa ASL de apartenéntzia cosa tua (si disponíbbili);
2. Firma s'istrumentu ológrafu de sa "AIDO" (Assótziu Italianu Donadoris de Organus, Tessutus e Cellulas);
3. Cumpila e firma su Tesserinu Bleu intregau de su Ministeru de sa Saludi in su 2000 opuru is tèsseras ispartzinadas de is Assótzius de setori. In custu casu portadiddas sémpiri avatu;
4. Iscri in unu fólliu líbberu sa voluntadi cosa tua, arragordendití de ponni is datus anagràficus cosa tua, sa data e sa firma. Alloga custu fólliu intra de is documentus personalis cosa tua .
Sa decraratzioni depositada in is comunus, in is ASL e in sa AIDO est arregistrada e si podit castiai po médiu de su "Sistema Informativo Trapianti". No esistint límitis de edadi po espressai sa própiu voluntadi.
Donai is òrganus e is tessutus est un'atu de grandu civilidadi chi podit permiti de salvai vidas umanas.
Po salvai una vida non serbint super-poderis. Bastat una firma.